המקדש הלבן – Wat Rong Khun

מקדש חדש יחסית ליד העיר צ'אנג ראי בצפון תאילנד אשר בנייתו החלה בשנת 1996 וממשיכה גם כעת כאשר הצפי לסיומה הוא בשנת 2070, מקדש מיוחד ומדהים ביופיו אשר עוצב על ידי האמן התאילנדי צ'אלרמצ'י קוסיטפיפאט שאף רכש את השטח ומממן את בניית המקדש מכספו הפרטי.

המקדש הלבן שכשמו הוא כולו בצבע לבן ומסמל טהרה, למעט מספר מבנים בצבע זהב (אחד מהם הוא מבנה השרותים שאסור לפספס ולהיכנס אליו). המקדש, הפסלים המעטרים אותו וגם הגשר המוביל אליו מעל האגם הקטן צבועים בלבן ומשובצים באלפי פיסות מראה קטנות המנצנצות כאשר השמש יוצאת ומשוות לו מראה זוהר ומיוחד.

המקדש משלב מסורת ומודרניות, מצד אחד פסלים בסגנון מסורתי, ומצד שני ציור קיר מודרני המתאר אירועים וחפצים בני זמננו בו משולבים מטוס, פלאפון, טילים בחלל ועוד. גשר בסגנון מסורתי עם דמויות מיתולוגיות, שמצדדיו פסלי ידיים הנראים ריאליסטיים לחלוטין. חלקם של הפסלים במקום אוסרים על עישון ושתית אלכוהול כאשר מטרתם היא גם לנסות ולחנך את קהל המאמינים. פסל הנזיר שבתוך המקדש נראה מאוד ריאליסטי ובכל ביקור במקום אני נשאל על ידי המטיילים האם הנזיר הוא באמת פסל או אדם.

בדרך כלל ציורי הקיר במקדשים הבודהסטים השונים מציגים תמונות מחייו של הבודהה אבל בתוך המקדש הלבן מתגלה ציור אחר לגמרי, ציור מודרני בו ניתן לראות מפלצת גדולה כאשר מתוך העין השמאלית שלה מופיעה דמותו של אוסמה בין לאדן ובעין ימין מופיע נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש. מתחת לעיניים מופיע איור של מגדלי התאומים בוערים וסצנות נוספות של כאוס והרס. פריטים נוספים המופיעים בציור הם כאלו שלא היינו מצפים לראות בתוך מקדש בודהסטי, ציורים של נעלי אולסטאר, טילים וחלליות ממלחמת הכוכבים. המקדש הלבן הוא מקדש אחר ומיוחד מאוד שכדאי לבקר ולראות אותו בביקור בצפון תאילנד.

זורקים מטבע לבאר המשאלות

תגובה אחת על “המקדש הלבן – Wat Rong Khun

כתיבת תגובה