קרנבלים בטנריף

אז ראשית, מהיכן מגיע שיגעון הקרנבל ומדוע?
שורשי הקרנבלים בעולם מקורם בדת הנוצרית, המילה "קרנבל" פרושה פרידה מהבשר, (מלטינית – carni = בשר, vale = פרידה) באירופה נהגו הנוצרים הקתולים להתנזר מבשר ומכל הנאה גופנית אחרת במשך 40 יום לפני חג הפסחא, יום המציין את תחייתו של ישו.

אז מקורו של הקרנבל הוא דתי אך בודאי שלא המניע הדתי הוא זה המושך את אלפי החוגגים ואת אלפי המבקרים לאי טנריף ל- 10 ימים בחודש פברואר כל שנה לקרנבל שבחלקו גם מלגלג על הכנסיה. הקרנבל הוא ארוע בו הכל מותר והחוגגים נהנים מתהלוכות ותחפושות ללא הבדל של גזע דת ומין, סוג של מנגנון לשחרור לחצים כאשר בסיום החגיגות הכל חוזר למקומו, והתושבים כבר מתחילים לתכנן כיצד יראו התהלוכות והתחפושות של הקרנבל בשנה הבאה.

קרנבל סנטה קרוז דה טנריפה

הקרנבל השני בגודלו בעולם אחרי הקרנבל בריו דה ז'נרו, מתקיים בטנריף. קרנבל גדול ועוצמתי הנערך במשך שעות רבות משעות הצהרים ועד עמוק לשעות הלילה. אלפי אנשים בכל גיל עוברים ברחובות העיר סנטה קרוז אשר נסגרו לטובת התהלוכה לבושים בתחפושות מרהיבות ומושקעות ביחד עם משאיות ועגלות עליהם תפאורה מדהימה ועליהן עומדות או יושבות מלכות הקרנבל בתלבושות נוצצות, קבוצות של רקדניות בכל גיל, ותזמורות של עשרות נגנים עוברות במצעד שלא נגמר. גם האורחים הרבים המשתתפים כצופים בחגיגה מתחפשים ונהנים מאוירה מהנה ותוססת ברחובות העיר, גם המסעדות בעיר פותחות מתחמי אוכל נרחבים בהם ניתן לאכול ולשתות ולהמשיך לחגוג ולהנות.

קבורת הסרדין בעיר פוארטו דה לה קרוז

האגדה המקומית מספרת כי המלך קרלוס השלישי אשר שלט בממלכת ספרד בין השנים 1716 ועד 1788 הזמין את כל תושבי האי למשתה, הם תכננו ונערכו לאכול סרדינים אבל לצערם היה יום חם ביום המשתה המתוכנן והסרדינים התקלקלו והסריחו. התושבים שנערכו ושמחו מאוד על המשתה המתוכנן נאלצו בלית ברירה לשרוף את הסרדינים המקולקלים ולהפסיד משתה גדול על חשבונו של המלך. מאז מקיימים תושבי האי בכל שנה תהלוכה בה הם מתלבשים בגדי אבלות שחורים וממררים בבכי על המשתה בחינם שהם הפסידו, ומלווים את הבובה של הסרדין הנגררת על גבי פלטפורמה ניידת, כאשר בסופה של התהלוכה הם שורפים את בובת הסרדין וזהו האות להמשך החגיגות והריקודים ברחבי טנריף.

מרתון הגברים על עקבים (גבוהים במיוחד)

אם קרנבל קבורת הסרדין נראה לכם מוזר, חכו לראות את מרתון הגברים על העקבים בעיר פוארטו דה לה קרוז המתקיים בשעות הערב. תחרות ריצה על עקבים כאשר המשתתפים כולם גברים הלבושים בתחפושות נשים מושקעות במיוחד ונועלים נעלי עקב שגובהם המינימאלי הוא 18 ס"מ.

כן, הגברים המחופשים ונעולים בנעלי העקב הגבוהות רצים על רצפת האבנים ומתחרים בניהם תוך כדי ריצה, נפילה, והמשך הריצה כדי לנצח בתחרות, והכל באווירה שמחה ונעימה מלווה בצחוק רב וצעקות עידוד מקהל הצופים, כי האמת שההשתתפות היא החשובה, במיוחד אחרי ותוך כדי שתיית בירה קרה וטעימה.

קרנבל סיום החגיגות

ביום שבת בצהריים מתחילה החגיגה הגדולה בעיר פוארטו דל לה קרוז בהשתתפות אלפים מתושבי העיר והסביבה ואיתם גם אלפי האורחים הנוהרים לטיילת של העיר, מחופשים בתחפושות מרהיבות ומושקעות. זה הזמן של המשפחות תושבי האי המגיעות מחופשות בכל גיל (גם הקטנטנים בעגלות), וגם כיתות מאורגנות מבתי הספר.

תהלוכה הכוללת פלטפורמות נעות ונאות, תזמורות רחוב ואלפי חוגגים המשתתפים ורוקדים בתהלוכה כשבסופה מצטרפים צעירי האי על גבי משאיות עם מוסיקה קצבית ומהנה. לפני מספר שנים השתתפו בקרנבל כ- 250,000 משתתפים אשר רקדו וצהלו ברחובות העיר.

נתראה בקרנבל הבא…

2 תגובות בנושא “קרנבלים בטנריף

כתיבת תגובה