קצת על העיר ועל הספריה המרהיבה

העיר השמינית בגודלה בפורטוגל, אשר הייתה בעברה עיר הבירה של פורטוגל ובה ישבו בעבר גם המורים (הערבים) והרומאים. בשנת 1147 שוחררה העיר משלטון המורים במסגרת הרקונקיסטה, הכיבוש הנוצרי מחדש, ואז הופכת העיר להיות עיר הבירה של פורטוגל למשך כ-100 שנים, בהמשך השנים העיר ליסבון הופכת לבירת פורטוגל ובתמורה עוברת בשנת 1290 האוניברסיטה שהייתה עד אז בליסבון לעיר קואימברה. העיר הייתה ידועה בעבר בעבודות הנפחות, הטקסטיל ותיירות, והיום היא ידועה בעיקר בזכות האוניברסיטה ההיסטורית שלה, בה לומדים מעל ל- 20,000 סטודנטים.

העיר קואימברה ונהר המונדגו

האוניברסיטה של קוימברה היא האוניברסיטה העתיקה ביותר בפורטוגל. לאחר העברתה לעיר על ידי המלך זואאו השלישי היא מוקמה באזור ארמון המלך ושם היא גם נמצאת היום. 

הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה שומרים עד היום על מינהגי סטודנטים עתיקים, גרים בבתי אחווה משותפים,  עוטים בזמן הלימודים גלימות שחורות ועורכים פסטיבל אחת לשנה בחודש מאי לציון סוף שנת הלימודים האקדמית ובו הם חוגגים במשך שבוע שלם בשתיה וריקודים.                                                   

ספריית האוניברסיטה היא אחת מהספריות היפיפיות בעולם, הספריה היא מתקופת הבארוק והרוקוקו, מתקופת המלך זואאו החמישי מהמאה ה-18. הספריה הוכתרה על ידי עיתון הדיילי טלגרף כספריה היפה ביותר בעולם, יש בה 3 חדרים כאשר כל חדר מעוצב בצבעים שונים, ירוק וזהב, אדום וזהב, שחור וזהב ובעץ אקזוטי שהגיע מברזיל ועוצב במוטיבים סיניים.

הספריה בקואימברה

שטחה של הספריה הוא 1250 מטר מרובע ובתוכה נמצאים כ-300,000 ספרים בהם יכולים לעיין אך ורק חוקרי האוניברסיטה, וגם זאת רק בהזמנה מראש ובתוך תחומי הספריה בלבד. כדי לשמור על הספרים העתיקים ולהילחם בתולעי העש משתמשים בספריה בלוחמה ביולוגית, תוך שימוש בעטלפים המשוחררים בלילה מפתחים מיוחדים בקירות, כאשר על הריהוט מגינים מלשלשת העטלפים בעזרת מפות מעור.

עוד בהרחבה על העיר קואימברה, המלכה איזבל וגם על סיפור אהבת קואימברה, לחצו כאן



תגובה אחת על “קצת על העיר ועל הספריה המרהיבה

  1. אהבתי מאד! את הטיול בפורטוגל, לקוימברה הייתי מקדישה יום שלם
    קמפוס מעניין, אולמות ההרצאות והספריה אכן מיוחדת

    אהבתי

כתיבת תגובה