יין טעים המיוצר באזור יחיד ומיוחד

אחת מהחוויות המהנות והטעימות במהלך טיול בפורטוגל הוא ביקור ביקב המייצר את יין הפורט, או בבית מסחר המיישן את היין הנהדר, ובאחד משניהם לשבת ולטעום מספר סוגים של היין. יין הפורט הומצא במאה ה-17 במהלך אחת מהמלחמות בין אנגליה לצרפת, אז נמנע מיין הבורדו והקוניאק הצרפתי להגיע לאנגליה בעקבות חרם צרפתי והאנגלים חיפשו מוצא לבעייה. פורטוגל שהייתה בת ברית לאנגלים ניסתה לתת מענה לבעייה האנגלית אולם המענה לא היה איכותי מספיק, לפחות לא לטעם האנגלי.

עמק הדוארו

האנגלים החליטו לייצר את היין בעצמם והם יצאו לאתר חלקות אדמה טובות לגידול בפורטוגל, אותם הם מצאו בעמק הדוארו המרוחק כ- 100 ק"מ מהעיר פורטו (שעל שמה נקרא היין) ובו נמצאו תנאי הגידול מבחינת מזג האויר וסוג האדמה הטובים ביותר. כדי לשמר את היין במסעו הימי לאנגליה וכדי שלא יתקלקל בדרך, הם הוסיפו לו קצת ברנדי.

בשנת 1730 הוכרז אזור עמק הדוארו בפורטוגל כאזור שרק בו ניתן לגדל את הענבים לייצור יין הפורט, וכיום אלפי חקלאים בעמק מוצאים את פרנסתם בגידול הגפנים בעמק, על כל מטר אדמה פנוי, שלאחר מכן נמכרים לאחד מיקבי הפורט הגדולים המבקבקים את היין. כל יין פורט המיוצר באזור שלא בעמק הדוארו יכול להיקרא אך ורק יין ב"סגנון פורט".

כפי שכבר נאמר, במהלך יצור היין ולאחר מספר ימים, מוסיפים לו ברנדי אשר גורם לעצירת תסיסת הענבים וכך נוצר יין עם אחוז אלכוהול גבוה ובעל מתיקות חזקה. יינות הפורט נבדלים האחד מהשני בסגנון היישון שלהם, בחבית או בבקבוק. מהיינות המתיישנים בחבית נמצא את היין מסוג ה"רובי" שהוא יין פורט בסיסי, ואת ה"טוני" שהוא מיושן יותר ונחשב לאיכותי יותר, הגוון שלו הוא חום ומקורו בזמן היישון הארוך שעבר היין בחביות העץ (להם יש חלק חשוב בטעם ואיכות היין). סוג נוסף של יין פורט הוא יין ה"וינטאג'" המתיישן בבקבוק והמוכרז ככזה על ידי איגוד ייצרני יין הפורט אך ורק בשנים איכותיות במיוחד.

מטיילי "רימון טיולים" טועמים ונהנים

בביקור ביקב בעמק הדוארו או באחת מחנויות המסחר ליין פורט הנמצאים בעיר וילה נובה דה גאיה הממוקמת מצידו השני של נהר הדוארו מול העיר פורטו, נקבל לטעימה 2 סוגים של יין, אותם נוכל גם לרכוש בחנות הנמצאת במקום, מזכרת טעימה ומהנה מהביקור שלכם בפורטוגל.

לחיים…

מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלי
סמנו כאן בהמשך, ונשמור על קשר…

כתיבת תגובה