רובע בלם

הרובע הנמצא במערב העיר ליסבון וכ- 6 ק"מ ממרכזה של העיר, שמו נגזר מהשם "בית לחם" ובתחומו מספר אתרים היסטוריים חשובים ומיוחדים אשר מהווים חלק מסימני ההיכר של העיר.

אחד מהאתרים המוכרים ביותר הוא מנזר ז'רונימוש אשר הוקם במאה ה-16 בהנחיית מלך פורטוגל מנואל הראשון ולו ארכיטקטורה ייחודית לתקופת הקמתו, ארכיטקטורה מנואלינית המפארת את המסעות הימיים של פורטוגל. המנזר הוקם על בית תפילה שהיה במקום הסמוך לנהר הטז'ו בו התפללו הספנים לפני שיצאו לגלות את העולם הגדול בתקופה בה הפכה פורטוגל למעצמה ימית חשובה ועשירה. בקפלה שבכנסייה שבמקום נמצא קברו של מגלה הארצות ואסקו דה גאמה ומולו גם של לואיש דה קמואש, המשורר הלאומי של פורטוגל.

מגדל בלם נמצא מעברו של הכביש ועל גדת נהר הטז'ו, המגדל אשר נבנה במאה ה- 16 שימש בעברו כמגדל שמירה כחלק ממערך הביצורים וההגנה על העיר, וכמו כן גם כבית כלא בקומתו התחתונה. המגדל מעוטר בגילופי אבן בעלי מוטיבים ימיים בסגנון המנואליני וכיום משמש כמוזיאון ובו מרפסות תצפית נהדרות אל הנהר.

מגדל בלם

אחד מהאנדרטאות המרשימות בליסבון היא אנדרטת התגליות, על האנדרטה המעוצבת כספינת מפרש נמצאים משני צדדיה פסלי המגלים ומי שתרם תרומה מכרעת למסעי התגליות ולהפיכת פורטוגל לאימפריה ימית, בראש הפסלים נמצא פסלו של מגלה הארצות ואסקו דה גאמה. בתוך מבנה האנדרטה נמצאת מעלית איתה ניתן לעלות לתצפית מרהיבה על נהר הטז'ו ועל העיר ליסבון.

אנדרטת התגליות

המאפייה המפורסמת פשטייש דה בלם, הממוקמת בסמוך למנזר ז'רונימו, נמצאת כאן משנת 1837. ממליץ לכם לא לוותר על המאפה הנהדר הנמכר בה, טארט קרם וניל עם סוכר המוכן באלפים בכל יום על פי מתכון סודי אותו מנסים לחקות בכל רחבי פורטוגל אבל כאן נמצא המקור הטעים והטרי. ניתן לשבת באחד מהאולמות הרבים הנמצאים בתוך הקונדטוריה, או לעמוד בתור ולקחת טייק אווי. בכל מקרה לא לשכוח לפזר קצת קינמון מעל המאפה, ובתאבון.

מטבח המאפייה המפורסמת

מוזמנים לטייל איתי ברובע בלם בליסבון

בטיול המקיף לפורטוגל,

יוצאים בתאריך 5/7/22


סמנו כאן בהמשך ונשמור על קשר…

כתיבת תגובה